۱۳۸۷ دی ۵, پنجشنبه

آرتمیس دلاوربانوی ایرانی

یکی ازبانوان این سرزمین که درتاریخ نام وآوازه بسیاری دارد.آرتمیس است.
نخستین فرمانده زن درنیروی دریایی درجهان می باشد.
ژنرال آرتمیس درجنگ سالامیس فرمانده نیروی دریایی ایران بود.
آنچنان می جنگید که حتا دشمنان اوراتحسین می کردند.تاجای که هردوت ازآرتمیس سخن رانده واوراگرامی داشته.
هردوت ازسرداران ایرانی آنچه که بایستنی است نام نمی برد.اماازنام دلاوربانوی این سرزمین نمی تواندبگذرد.
کارهای آرتمیس اورابه شگفتی وامی داردکه چطورمقابل یونانیان ایستاده است.
آرتمیس درانجمن بزرگان ولشگریان خشایارشاه نقش برجسته ای داشت.وهمه به سخنان گوش فرامی دادند.
ژنرال آرتمیس شیرزنی بودکه ازمرگ هراسی نداشت.
وتمام فرماندهان آرتش خشایارشاه می دانستن که اوشایسته فرمانده نیروی دریایی است.
یکی ازنبوغ این دلاورپهلوان گذراندن سوارنظام خشایارشاه ازتنگه داردانل می باشد.
اوازکنارهم قراردادن کشتی ها به عنوان پل های متحرک استفاده کردتاسوارنظام خشایارشاه ازاین تنگه عبورکنند
آرتمیس فرمانده ی نیروی دریایی آن روزگارخشایارشاه درسال(480پ.م)بود
ودرجنگهای ایران ویونان حضورچشمگیری داشته
فکرنمی کنم پس ازگذشت2500سال درجهان زنی به فرماندهی نیروی دریایی منسوب شده باشد
بهتربگویم آفریدگارهنوزشیرزنی چون آرتمیس رابه جهان نداده است

گهواره مهربه دلاوران ایران زمین
بافروتنی بسیار
ش م مهرآئین
sh.Mehraien

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

chera bahat movafegham vali che mishe kard dige

Unknown گفت...

درود بر شما
ضمن خسته نباشید باید خدمتتون عرض کنم که شوربختانه من بسیار درگیر هستم و فرصت چندانی ندارم. روشن تر بگم اکنون سرباز هستم. اما هرگاه که اصفهان هستم از نوشته های سودمند شما بهره خواهم برد.

با سپاس

ناشناس گفت...

درود بر آرتمیس و تمام با نوان ایران زمین .
به وب من هم سر بزنید، خالی از لطف نیست.
داریوش کبیر شاه ایرانیان
www.dariushkabir.blogfa.com

ناشناس گفت...

درود بز شما
شاد وپیروز باشید

ناشناس گفت...

dorood bar shoma
talare goftemane hakhamaneshian goshayesh yaft
درود بر شما
تالار گفتمان هخامنشیان گشایش یافت
پایگاه پژوهشی هخامنشیان www.hakhamaneshian.ir
تالار گفتمان هخامنشیان www.hakhamaneshian.net

ناشناس گفت...

درود بر شما
مثل اینکه من اولین باره که به تارنمای شما میام. آرتمیس یکی از بانوان بزرگ ایرانی است که متاسفانه بسیاری ایشان را نمی شناسند. در واقع از زمان ایران باستان زنان در درجه بالایی بوده اند، که متاسفانه ...........
با اجازه من شما را در ردیف دوستان خوبم قرار می دهم.
امیدوارم بتونم مراحل نظر دهی را کامل انجام دهم . چون تارنمای بعضی دوستان اولش سخت بود. اما یاد گرفتم
من با زندگی کوروش بروزم . دوست داشتید حتما سری بزنید و اگر اطلاعاتی در این موارد داشتید خوشحال می شیم با ما در میان بگذارید تا ما هم بهره ببریم.
مانا باشید

ناشناس گفت...

درود بر شما دوست من

سپاسگزارم از اینکه به ما سر زدید

بسیار تارنگار خوب و زیبایی دارید...درود بر آرتمیس بزرگ

پاینده ایران و نژاد پاک آریا

ناشناس گفت...

درود بر شما.
متاسفانه انقلاب نحس اسلامی برای مردم بویژه زنان ایرانی ارمغانی به همراه نداشت،مسلما اگر شرایط محیا شود در آینده درباره چندین "آرتمیس" خواهند نوشت.
دوست گرامی شما رو با نام مهر ایران لینک می کنم اگر نام مورد علاقتون چیز دیگری بود من رو خبر کنید.
موفق باشید.

ناشناس گفت...

matlabe jalebi bud ... man esme artmis ro shende budam vali in ghadr daghigh azash matlabi nashnide budam...in neshun mide cheghadr ma nasle jadid az tarikhemun kammidunim ... va che ghdr ma ro aghab negah dashtna ...

ناشناس گفت...

دورود .

وبلاگ هیتلر خداوند جنگ و صلح به روز شد . این بار با مطلبی پیرامون :

وطن پرست واقعی ، کاش ما هم مثل او باشیم .

به روز شدیم .

امید است مثل هر بار با حضور گرم خود و نظرات و انتقادات سازنده خود ما را در

راهمان راهنمایی کنید . باشد تا روزی بتوانیم آزادانه و در زیر پرچم عشق همه آدمها

به ایران زندگی کینم .

منتظر شما هستیم .

بدرود .

ناشناس گفت...

درود
تارنمای شما را به جاودانان افزودم.
پیروز و شاد باشید

ناشناس گفت...

درود بر دوست عزیز
من شمارو دعوت می کنم به تارنما با عنوان آداب دینی.
منتظر حضور گرمتان هستم.
مانا باشید