۱۳۸۷ آبان ۱۹, یکشنبه

نبردبهرام

یکی ازکارهای که بعدازیورش تازیان ولگدمال کردن تاریخ وفرهنگ ما صورت گرفت
دلاوری ها ودانش فرزندان آریابوم رابه شخصیت های اسلامی نسبت دادند
به همین شوند یکی ازدلاورانی که نام او برای فرزندان آریابوم پوشیده مانده
بهرام پسرگودرز برادرگیو می باشدکه شخصیت ابوالفضل عباس درواقعه کربلا ازاین دلاور ایرانی گرفته شده.

دریکی ازجنگهای ایرانیان وتورانیان تاج ازسرشاهزاده برزمین می افتد بهرام پسرگودرز تاج رابرسرشاهزاده می گذارد
زیرابرای ایرانیان نگ بودکه تاج شاه درمیدان جنگ بدست دشمن افتد
دراین هنگام تازیانه اش برزمین می افتد.شامگاه که به سراپرده آمدبه دنبال تازیانه اش گشت
بهرام پیش پدررفت وگفت:آنگاه که تاج رااززمین برداشتم تازیانه زدستم رهاشد.
درآن زمان دلاوران نام خود رابرروی جنگ افزارمی نوشتنن وبرای یک دلاورایرانی نگین بود
جنگ افزارش درمیدان جنگ دردست دشمن افتد.
پدرش گفت:می خواهی برای تکه چرمی جان خودرابه خطراندازی
برادرش گفت:من چند تازیانه دارم دسته یکی اززروسیم است ودیگری آراسته به گوهر آنها رابه توخواهم داد.
بهرام گفت:هراسم ازنگ است وگرنه تازیانه ارزشی نداردوچنین به پدروبرادرش گفت

نوشته بدان چرم نام من است بگیرند بی مایه ترکان بدست
روم زانکه تازیانه بازآورم ویاسربه کوشش فرازآورم
آنگاه بهرام به جستجوی تازیانه پرداخت تانزدیک سپاه دشمن پیش رفت
دشمنان که شمارآنهازیادبودند دوراوحلقه زدند وهریک ضربه ای به او زدندواورازخمی کردندتا نا توان گشت
دراین هنگام یکی ازپهلوانان توران بنام تژاوبه سوی او تاخت وبازویش را انداخت.
بسیاری از شخصیتهای دینی برگرفته از دلاوران ایران زمین است
مانند
سیاوش:یوسف
سیاوش:ابراهیم

sh.Mehraien

۲ نظر:

ناشناس گفت...

از این که به وبم اومدی ممنون من شما رو لینک کردم

ناشناس گفت...

ایول داش شهرام خیلی حال کردم